sobota, 9 listopada 2013

Metamorfoza koszulki w 8 minut ;)

Witam serdecznie ;)
Korzystając z wolnej chwili wpadam do Was z nowym DIY.

Dziś m. in. mini kurs jak przerobić t-shirt na asymetryczną bluzkę :)

Nie jest to jakiś mega-szałowy ciuch ale akurat ja lubię hasać w takich ;D Może i komuś przypadnie do gustu ;)

A także pochwalę się nowym uszytkiem - spodniami piżamowymi i przerobionymi starymi spodniami na spodenki ozdobione ćwiekami;)


POTRZEBUJEMY:
  • T-shirt, najlepiej z rozmiar, dwa większy (mój był akurat 2 rozmiary większy)
  • nożyczki
  • szpilki
  • maszyna do szycia

1. Na początku najlepiej jest rozprasować koszulkę, aby wszystko ładnie nam powychodziło :P



2. Kolejnym krokiem jest odcięcie tego "ściągacza" wokół szyi.

Postanowiłam nie obrabiać tego, jedyne co to wzmocniłam szew przy samym brzegu aby nie rozpruło mi się to :)

 3. Aby oczekiwana bluzka nie miała t-shirt'owych rękawów postanowiłam je odrobinę zwęzić. Wyglądało to mniej więcej tak: złożyłam dokładnie tył i przód aby materiał przy szwach był rozprostowany, pospinałam szpileczkami, aby nic mi się nie przesuwało  i wyrysowałam linię po której szyłam.

Następnie odcięłam nadmiar materiału i obrobiłam brzeg, aby ładnie wyglądało i nie snuł się materiał. W rezultacie wyglądało to tak, jak na zdjęciu wyżej.

4. Potem zabrałam się za dół bluzki. Złożyłam koszulkę na pół tak aby boczne szwy się stykały (można spiąć szpilkami), wyrysowujemy "falę" w rezultacie moja bluzka będzie z przodu krótsza a z tyłu dłuższa, tniemy po wyznaczonej linii. Ja nie obrabiałam tu dołu, pozostawiłam taki.


4. W kolejnym - ostatnim etapie skupimy się na rękawach.


 Zawinęłam go raz tak na 1,5 - 2 cm (tak jak na zdjęciu poniżej).


I potem jeszcze raz, tak aby nie było widać wcześniejszego szycia.


Przeszywamy i bluzka gotowa ;)




____________________________________________________


Metamorfoza spodni (eh niestety nie zrobiłam zdjęcia spodni przed ;/ )

Spodenki  jeansowe - znalezione na strychu stare spodnie z wysokim stanem obcięte do odpowiedniej długości, następnie spryskane wybielaczem ACE i ozdobione ćwiekami ;)






  • A tu pierwsze spodnie piżamowe - prezent dla siostry:






Pozdrawiam ;)

4 komentarze:

  1. Koszulka - ekstra! Też sobie taką zrobię... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. koszulka genialna !
    a spodenki, no zakochałam się po prostu <3
    pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mnie Twój post zainspirował:) ja dopiero zaczynam wprawiać się w szyciu, więc na początek taka koszulka będzie w sam raz. A potem może spodnie piżamowe. Twoje ubrania są super :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń